shadows.

Ögonskuggor har jag ett gäng, men mest i neutrala färger.
Är inte så vågad av mig i färgsvängen, särskilt inte på ögonen.
 
Hur är ni när det kommer till ögonskuggor?
Använder ni ögonskugga överhuvudtaget? Favoritfärg? Bästa märket?
Berätta!
jennifer:

Jag är ett stort fan av smokey eyes, men annars tycker jag nästan att det är snyggast med neutrala ögonskuggor :)

Svar: Smokey eyes är så snyggt!
Lady Thirty

Mrs E:

Jag har hur många ögonskuggor som helst, kan aldrig få nog. Iom att jag har glasögon brukar jag sminka ögonen mest, de måste ju synas där bakom. Ibland kör jag knalliga färger - grönt, rosa, lila och vissa dagar kör jag mer brunt/koppar/guld för att det blir så snyggt med mitt röda hår och blå ögon. Tycker det är kul att experimentera med färgerna. Jag köper mest billiga skuggor - just nu är faktiskt favoriten från ÖoB - en palett med flera olika färger som kostade 40:- Med lite vatten på penseln så sitter de där ska hela dagen och blir ursnygga.

Svar: Ja, dyrt är inte alltid bäst.Kul när man hittar billiga alternativ som är super!
Lady Thirty

Kajsa:

Jag är faktiskt himla dålig på ögonskuggor. Använder knappt och när jag gör det är det mest i neutrala toner.

Vad gäller smink i allmänhet är jag ganska sparsmakad. Något jag däremot fastnat stenhårt för är en cremerouge från UNE. Breezy Cheeks Blush heter den, lätt att applicera och blir pudermatt och jättesnygg. Köper i huvudsak smink från UNE just nu. De har mycket ekocertifierat och mycket "naturliga" ingredienser vilket känns bra tycker jag!

Svar: Nu blev jag nyfiken på UNE, låter väldigt vettigt!
Lady Thirty

Lotta:

Jag har snöat in på mineralsmink från bare minerals, gärna i neutrala färger. Jag önskar att jag vågade använda mig av mer färg, det är bra snyggt! Kram

Svar: Ja ibland känner jag också för att testa mer färg, men jag är lite för feg :Dkramkram
Lady Thirty

Saras liv:

Jag har vart väldigt vågad, men fegat ur med åldern... ;-)

Förut använde jag ögonskugga dagligen, men har latat till mig lite på det området. Men alltid när jag ska piffa till mig lite extra!

Kommentera inlägget här: