vinnarna av Drutten och Plutten.


Vinnarna är dragna och de två som har vunnit varsitt exemplar av "Drutten och Plutten människa sökes!" är:
 
Sofia (23/8 kl08.58)
Min relation till hästar är inte superbra. När jag var 5 år skulle jag få rida (läs få sitta på hästryggen som leddes av hästtokig tonåring, min storasyster) för första gången, det var exakt vid samma tillfälle som min pälsdjursallergi upptäcktes och det innebar besök på akutmottagningen med mitt första astma-anfall. Efter detta så jag jag inte umgåtts med hästar på nära håll mer, men jag brukar beundra dem på avstånd. Min syster som numera är 40+ fick i sin ungdom klä av sig till nakenfis utanför ytterdörren och hoppa direkt in i duschen medan hennes ridkläder kastades in i tvättmaskinen. Det är hårt att ha en allergisk lillasyster när man själv är hästtokig. Nu har hon två hästtokiga döttrar som skulle älska att få läsa om Drutten och Plutten. De bor i London och älskar att få svenska böcker av deras favvomoster!
 
Caroline (23/8 kl 04.56)
Relation till hästar då: jag var så kär i drömmen om att vara en häst-tjej som mina kompisar, verkligheten var att jag var livrädd. 1 termin i ridskolan (eller ponnylekis som det hette...) avslutades med att en häst trampade mig och jag gick raka vägen till mina föräldrars bil. Aldrig mer.
Nu: min stora tjej älskar också drömmen om hästar men som sin mamma så vågar hon inte när det väl kommer till kritan.

Sååå då skulle vi iaf  kunna sitta och läsa en bok om hästar.... då kanske vi båda blir nöjda ;)
 
Ett stort grattis till er - mail kommer inom kort!
Tack till alla som var med den här gången - vann du inte nu så har du kanske turen i nästa tävling som dyker upp inom en snar framtid!
Måste ju tillägga att det har varit superkul att läsa igenom era relationer till hästar!
 
 
Caroline :

Tjohooo! Vad kul, vi ser verkligen fram emot att läsa den :)

Tack!

Kommentera inlägget här: