Frans och Fiffi.


Jag har sedan tidigare samarbetat med Anna Hansson i böckerna om Drutten och Plutten och jag är riktigt förtjust i de där två hästarna som hon och Jennie Elverstig har skapat.
När Anna för ett bra tag sedan frågade om jag ville illustrera hennes bokserie om Frans och Fiffi så var svaret enkelt - jag svarade såklart Ja!
Jag gillar Annas sätt att skriva och de här böckerna passar även bra att ha i skolan då de avslutas med läsförståelse- och diskussionsuppgifter - toppen!
 
"Frans och Fiffi och spökfällan ingår i förlagets serie lättlästa böcker för yngre barn och är skriven på ett språk läsarna känner igen sig i. Längre sammansatta ord med två ingående betydelsebärande delar har t.ex. bindestreck mellan delarna. Illustrationerna av Maria Andersson i glada färger tar upp bokens humoristiska innehåll på ett bra sätt. Efter avslutad läsning känner nog läsaren ett sug efter att läsa fler böcker om Frans och Fiffi. Avslutningsvis finns ett utmärkt arbetsmaterial." (Recension av Bibliotekstjänst, lektör Lena Franzén, Häftepos 14114477).
 
De här tre böckerna släpptes i början av året och inom en snar framtid är det dags för fler böcker om Frans och Fiffi, så håll utkik!
 
Klicka på titlarna för att läsa ett smakprov ur respektive bok:
Kommentera inlägget här: