våffeldagen.

 
Igår var det våffeldagen.
Jag har knappt ätit våfflor sen jag var liten.
Jag var inte så förtjust i våfflor då, men i år fick jag för mig att det skulle gräddas våfflor här hemma!
Våffeljärn lånades av mamma och sen var det bara att köra!
Det gräddades och smaskades på våfflor med grädde, glass och sylt.
Lilleman gillade det, men hans aptit är inte på topp då han är brakförkyld och har feber... men jag kan tänka mig att han kommer glufsa i sig nästa gång!
 
Åt ni några våfflor igår?
Maria:

Gott 😄 jag gillar nog äggvåfflor mest. De blir oxå frasiga men känns mer mättande 😄 vad gjorde du för typ av våfflor?

Här hemma åt vi inga då alla har varit magsjuka. Jag hade precis frisknat till så mat kändes inte så lockande igår. Får ta en våffeldag snart 😄

Kramkram

Svar: Vi gjorde faktiskt våfflor på våffelmix den här gången, men blir det fler gånger så ska jag göra egen smet!Äggvåfflor, berätta - vad är speciellt med dem?
Hoppas att ni mår bättre nu hela ligan!

kramkram
Lady Thirty

michaela- mamma till tre 💗:

det blev ingen våffla! har knappt heller ätit sedan jag var liten. men det verkar verkligen inte fel med grädde och sylt..mums!

Kommentera inlägget här: