Tävla om tre ex av boken "Wanted".

Nu har du chansen att vinna ett ex av boken "Wanted" av Anna Hansson och Marie Nilsson.
Anna är en av författarna bakom "Drutten och Plutten" som jag har illustrerat.
Tre ex ligger i potten.
 
 
Om "Wanted":
"Elisabeth, som har Arapahoblod flytande i sina ådror, har upplevt död  och kärlek på nära håll. En önskan om att söka sina förfäders historia  får henne att lämna allt hon har, och ge sig ut i det okända.
Sarah är prästdottern som känner en brinnande längtan efter att få styra över sitt eget liv.
Deras vägar korsas under dramatiska omständigheter, och genom deras  ögon får du uppleva Vilda Västerns lockelser och faror; pälsjägare,  rånare, förutbestämda öden och en förblindande passion.
Resan har bara börjat!"
 
Vill du provläsa lite så kan du kika HÄR
 
Hur gör man då för att ha chansen att vinna ett ex?
Svara på frågan: Under vilken tidsperiod skulle du helst ha velat leva? Motivera varför.
De 3 bästa motiveringarna vinner.
Tävlingen avslutas den 7 april kl 18 och vinnarna presenteras den 8 april.
 
Lycka Till!
Angelica M:

2113. Vi har nått så otroligt långt i utvecklingen de senaste hundra åren, så jag hade velat se hur världen kommer att se ut om hundra år.
Visst hade det varit kul att resa tillbaka i historien, men eftersom kvinnan varit så förtryckt så föredrar jag att blicka framåt mot förhoppningsvis bättre tider ;)

jessicaj:

Vill helst leva nu eftersom jag uppskattar att djur inte langre far anvandas for att testa kosmetika och andra hushallsprodukter (i Europa) och jag hoppas att djuren far ett storre skydd i framtiden.

Finurliga fröken :

Får man välja 60-talet? För där hade jag passat in. Alla bilar, musiken och kläderna. Och då helst i USA. Jag är galen i den kulturen och har alltid varit. Tänk att levt då. Ätit hamburgare där servitriserna åkte runt på rullskridskor, haft pojkvän med stålkam och brylcream, åkt runt i en jänkare och sjungit till all underbar musik. De vore nått för mig.

Malin Kastberg:

Jag skulle helst vilja leva på 1970-talet, för då var det ingen stress och press utan bara fred, kärlek och förståelse. Plus att musiken var fantastisk!!

Fredrik:

(19)20 talets Paris!
Varför: Vinet flödar, konstnärer, författare och poeter som samlas runt ett bord eller i en park och delar med sig av sina erfarenheter! Ååh! Jag ryser av glädje av bara tanken!

Anna K:

Jag hade viljat leva under 1700-talets bravur med vackra kläder så som la chemise och dess tilltalande frisyrer.

Regnbågen:

En tid utan pengar, utan modekläder och smink. En tid utan tekniska prylar men med mycket uppfinningsrikedom - en tid när känslan dominerade över kalla beräkningar. När dagen gick åt till att skaffa föda och hålla elden brinnande och man måste samverka för att överleva - på gott och ont! Det blir väl att gå ända tillbaka till stenåldern då, gissar jag. Låt gå för det - den tiden väljer jag.

Sara:

1800-talet skulle vara häftigt. Hästar, cowboys och salooner.

Yvonne: Mitt liv som ung mamma:

Ååh va roligt!!

Jag skulle vilja gå tillbaka till 90-talet och leva på den tiden igen. Är en 90-tals unge och känner att tiden på den tiden var så mycket bättre än nu. Man var mer aktivare, ute o lekte o allt det där.. Man eller jag iallafall och säkert många mer använde sig av ringklockan än moblitelefonen som man gör idag. Livet var enkalre på den tiden, kanske jag tycker för att jag var yngre på den tiden? Men helt klart 90-talet!!

Mickan:

Jag skulle vilja ha levt på den tiden då människan kom till, när nu det var... Då hade jag sagt att alla människor på den här jorden att alla är lika mycket värda, man ska vara snäll mot varandra och ge mycket kärlek! Oavsett vad någon annan säger (vilket ingen så skulle göra såklart ;)) så hade det varit inristat i Alla människors reptilhjärna! Undra hur världen hade sett ut då?

Charlie CS - Kulturtanten som Cramar:

Medeltiden har jag alltid varit fasinerad av. Hur man gjorde allt själv. Du fyllde dina dagar med arbete för att sedan ha tid att lära av varandra på kvällen efter dagens slut. Det enda som avskräcker är toaletter. Hur otroligt snuskigt det var då.

Jag tror att jag hade passat bättre där för jag är rätt lat och i dagens samhälle funkar det. Men då hade det inte gått!

monica:

jag skulle vilja leva under stenåldern, visserligen hårt och kanske farligt,men spännande.

Kommentera inlägget här: