Tävlingstajm - Dolly Detektiv.

Nu kör vi en tävling för att fira att våren snart är här!!
 
Mina vänner Anna Hansson och Emmalill Frank har gjort en finfin serie med böcker om Dolly Detektiv och nu har ni chansen att vinna tre böcker ur serien!
Det enda Du behöver göra är att lämna en kommentar till det här inlägget och berätta vem som skulle få böckerna ifall Du har turen på din sida!
 
HÄR kan du läsa mer om böckerna!
 
Jag drar en lycklig vinnare nu på måndag (9/3)
Kamilla Björk :

Jag skulle ge min dotter böckerna. Extra roligt att vinna dem eftersom vi ofta möter den lilla detektiven när vi är ute och går. Vi bor nämligen i Ånge precis som Dolly.

Anonym:

Min dotter fyller snart fem år och är en riktigt bokmal. Dessa böcker hade blivit en grym present :)

Ann-Charlotte:

Min dotter fyller snart fem år och är en riktig bokmal. Dessa böcker hade hon älskat. En perfekt femårspresent. :):)

Emma:

Jag längtar efter att få läsa dessa fina böcker och titta på de fina bilderna tillsammans med min alldeles nyblivna femåring. Hon tycker om att lyssna när vi läser (varje kväll) men vi skulle verkligen behöva något nytt nu :)

Emma:

Vår dotter är nyss fyllda fem och älskar att lyssna när vi läser, vilket är varje kväll. Hon är dock tredje och yngsta barnet så det blir mycket böcker som syskonen haft. Hon älskar hundar och skulle bli överlycklig över att få ett par nya, fina böcker. Vi har lånat Annas böcker om Drutten och Plutten på biblioteket och dem gillade hon. Illustrationerna till Dolly ser också väldigt inbjudande ut!

Emmelie:

Om jag skulle ha turen att vinna skulle jag ge böckerna till min dotter Tuva som precis upptäckt det fantastiska med berättelser.

mona:

Hej! Min dotter på 8år är en riktig bokmal och är lillmatte till två frallor så hon hade blivit glad om hon hade fått dessa böckerna.

Pia Widlund:

Min hund Leidy fyller 10 år!!!!!! den 27 april och detta skulle vara den ultimata presenten till henne eftersom Dolly är med!

Gunilla Rydén Carlsson:

Jag skulle gärna vilja vinna böckerna för att använda dem som inspiration för läsning tillsammans med elever som jag träffar i specialundervisning.😃

Annika Nyfors:

Vi vill vinna böckerna för att de verkar så fina. Och så älskar vi hundar också, väldigt mycket 😊 .

Anonym:

Vi vill vinna böckerna för att de verkar så fina. Och så älskar vi hundar också, väldigt mycket 😊 .

Lena Hult:

Åh underbart, böcker med en fralla som vi har hemma. Jag skulle ge dessa till min 7-åriga dotter, så hon kan läsa de för lillebror Simon snart 3 år 😊👍

Maria:

Jag skulle skänka dem till min skola - nya högläsningsfavoriter!

Anna-Karin:

Om jag vann böckerna skulle jag ha de i klassrummet så att alla mina elever fick läsa och arbeta med dem.

Cecilia Helenius :

Om jag vann så skulle jag ha böckerna i mitt klassrum så att alla mina elever får möjlighet att läsa dessa mysiga böcker.

Cecilia Helenius :

Om jag vann så skulle jag ha böckerna i mitt klassrum så att alla mina elever får möjlighet att läsa dessa mysiga böcker.

Monica Löfgren:

Hej! Jag arbetar på en nystartad skola med elever i åk F-4. Vi har precis börjat bygga upp ett skolbibliotek och skulle gärna vilja vinna dessa böcker dit.

Sofie Malmberg:

Jag vill så gärna vinna. De kan användas både i skolan och privat.

Malin Börjesson:

Jag skulle gärna vilja vinna dessa böcker till min klass. Jag jobbar i första klass. Vi har få av böcker i vårt klassrum och jag skulle jätte gärna vilja kunna inspirera barnen till bra och rolig läsning! Läsningen är trots allt det viktigaste i ettan. Då jag har några elever som har lite svårt med läsförståelsen skulle dessa böcker vara superbra! Läsningen blir så mycket roligare om man har bra och inspirerande böcker! :)

Anonym:

Jag är speciallärare och bibliotekarie på skolan. Jag skulle använda böckerna i undervisningen och gillar mina elever dem köpa in fler till biblioteket.

Zara:

Skulle använda böckerna i min klass 2. Att lästräna i.

Ann Skogström :

mitt inlägg gick iväg utan mitt namn😪

Malin:

25 elever i år 1 som knäckt eller är på väg att knäcka läskoden behöver många olika böcker som stimulerar till läsning. Dessa har vi aldrig läst. Skulle vara spännande med ny läsupplevelse.

Katariina Lind:

Till mina underbara spec elever i åk 1 , 2, och 3.👍📖

Linda:

Jag skulle ha böckerna i mitt klassrum så att alla barn i klassen får ta del av dem! Jag har en 2:a och tror att dessa böcker skulle bli populära att läsa själva eller som kompisläsningsbok.

Gun Niklasson:

Underbara böcker!! Dem skulle jag vilja läsa tillsammans med de barn jag möter som speciallärare!

Eva Garpendahl:

Skulle bli jätteglad att kunna lämna över dessa böcker till våra ettor på skolan jag jobbar på. De älskar att läsa.

Helen Lundström:

Jag skulle gärna vilja vinna böckerna till skolan jag jobbar i. Vi behöver massor av böcker till lässugna elever!

Louise :

Jag skulle använda böckerna till mina egna barn 9 & 7 år. Sen så skulle jag ta med dem till mitt jobb (lärare på ett lågstadium), eftersom utvalet där är så magert.

Anonym:

Jag skulle ge böckerna till vårt skolbibliotek som verkligen behöver lite nya, roliga böcker. Först skulle jag nog njuta av dem tillsammans med yngste sonen som nyss lärt sig läsa.

Agneta Wilhelms:

Jag skulle ta böckerna till min klass och både läsa högt och låta eleverna själva läsa.

Siv Hansson:

Jag skulle vilja ge dessa böcker till mitt 7-åriga barnbarn Linnea som för ett år sedan opererades för en stor hjärntumör och som idag läser utan problem. Hon älskar att läsa och läser sagor för sin lillasyster så det skulle passa henne väldigt bra.❤️

Siv Hansson:

Jag skulle vilja ge dessa böcker till mitt 7-åriga barnbarn Linnea som för ett år sedan opererades för en stor hjärntumör och som idag läser utan problem. Hon älskar att läsa och läser sagor för sin lillasyster så det skulle passa henne väldigt bra.❤️

Anna Andersson:

Känner inte till böckerna men skulle låta mina elever i klass 1 få ta del av dem genom högläsning eller låta dem läsa själv och få ett omdöme av dem!

Maria Kristiansson:

Just nu är klassen som jag jobbar i riktiga bokslukare. Vi satsar mot målen i år 3!
Många olika böcker behövs för att stilla läshungern hos alla lässugna barn!

Maria Kristiansson:

Just nu är klassen som jag jobbar i riktiga bokslukare.
Det behövs många böcker för att stilla läshungern hos alla härliga elever!
Vi satsar för fullt mot att nå målen i svenska för år 3!

Annika Nilsson:

Jag skulle vilja arbeta med böckerna tillsammans med mina hundtokiga 6-åringar på jobbet. På så vis hade många fått möjlighet att ta del av dem och jag är övertygad om att de hade älskat dem😉❤️

Annika Nilsson :

Jag skulle vilja ge dem till våra hundtokiga 6-åringar på skolan. På så vis hade många fått ta del av dessa fantastiska böcker och jag är övertygad om att barnen hade älskat dem😉❤️

Catarina:

Skulle vara perfekta för mina elever i år 1-2.

Carina Claesson:

oj vilka trevliga böcker! Min klass år 2 älskar att höra högläsningsböcker eller läsa själva som handlar om detektiver eller mysterium. Det skulle vara jätte trevligt att kunna överraska dem med dessa dina böcker.

Christel Alneskog :

Skulle vara kul att läsa för klassen. Ett gäng ettor som är glada och nyfikna och äääälskar när man läser högt för dem! Sedan skulle jag dela med mig av böckerna till både sexåringar och andra ettorna...

Marie Wislander:

Härligt! Skulle gärna vilja ha nya titlar, att läsa för mina elever. :)

mimmi Fransson :

Jag skulle tycka att det vore kanon om jag vann böcker till mina elever. Jag är lärare i en två:A och det är så svårt att hitta bra böcker för alla. Dessa böcker skulle verkligen hjälpa mig i mitt arbete med läsningen. Har några som behöver ganska mycket peppar och uppmuntran och dör skulle dessa böcker vara en extra kick och inspiration! Håller tummarna 👍

kicki pramwall:

Arbetar i en förskoleklass. Nästan alla har knäckt koden och läser. Dessa böcker verkar så spännande och hade säkert varit populära.

Victoria Ljunggren :

Jag skulle använda dem i klassen som jag undervisar. Barnen älskar att läsa och prata om böcker och speciellt när det är mysterier.

Veronie Lejonord:

Jag jobbar i en etta. Som många andra har vi fått neddragningar i vår läromedelsbudget. Att ha fina böcker, med arbetsmaterial, i klassrummet är lite av en lyx. Därför håller jag tummarna!

Anonym:

Jag skulle ha böckerna i min fina klass som behöver alla sorters böcker.

Åsa Främme:

Hej!
Jag är alltid ute efter böcker som jag kan använda i min undervisning. Min klass älskar att lyssna på och diskutera böcker.

Mizca:

Skulle ge dem till min enda vän här i byn, hon har en söt liten dotter som jag tror skulle uppskatta böckerna!

Ammie:

Jag är lärare i en klass 1. Är helt säker på att mina 22 elever skulle bli överlyckliga och få mycket glädje av böckerna!

Åsa Gadd:

vi vill gärna vinna böckerna. Dom skulle glädja våra elever på Sally Bauerskolan , där vi äntligen fått igång vårt fina skolbibliotek och alla törstar efter böcker och vill läsa,läsa och läsa.
Tack! Åsa

Åsa Gadd:

vi vill gärna vinna böckerna. Dom skulle glädja våra elever på Sally Bauerskolan , där vi äntligen fått igång vårt fina skolbibliotek och alla törstar efter böcker och vill läsa,läsa och läsa.
Tack! Åsa

Ingrid Dimberg:

Jag har ett litet barnbarn på 4 år som bor långt bort från mig och därför träffar jag henne så sällan Jag skulle vilja få henne att komma in i bokens härliga värld. Där man kan drömma sig bort och bara mysa. att få ett intresse för böcker är viktigt för mig att föra vidare till mina barnbarn.
Med vänlig hälsning Ingrid

Anki:

Åh, vilka fina böcker. Jag önskar få visa och läsa o använda dom till mina kommande elever i ettan. Att klassen kan ha egna spännande böcker med tema som passar alla. Skulle bli superglad. Anki

Johanna:

Vilka fina böcker. Jag skulle använda dem till mina 2or som älskar att läsa. :-)

Susanne Leijonberg:

För att inspirera och väcka läslust hos de elever jag möter i specialundervisning.

sara berggren :

Jag skulle läsa dom med min yngste son och sedan ta med dem till skolan där jag jobbar som lärare i en årskurs två. Sara Berggren

Malin Gustafsson:

Underbara böcker! :) Skulle vara så kul och få ge dessa till min systerson
och få läsa för honom. :)

Therese Loreskar:

Hej! Jag skulle läsa böckerna för mina barn som är 5 och 7 år gamla. Hoppas ha turen på min sida! Kram!

Marie-Louise Wiklund:

Böckerna vill jag ha till mina elever som har svårt att hitta böcker att läsa. De älskar djur och spänning. Eleverna som bäst behöver dessa har inte läst en hel bok någonsin! Tänk vilken lycka för dem att få läsa ut en bok!

Gunilla Karlbom:

Jag skulle ta med dem till min klass där vi skulle använda dem för gemensam läsning. Har en åk etta som precis börjat upptäcka glädjen med att kunna läsa :)

Lena Bryggare:

de skulle vara perfekta för mina åk 1 elever, som behöver få läsa spännande böcker, så läslusten tar fart

Nina Haglund:

Jag skulle använda dem i min F-1:a! Läsa, dramatisera, diskutera och utgå ifrån när eleverna ska skriva egna sagor...

Johanna:

Vilka fina böcker! 👍 Jag skulle använda en av dem som högläsningsbok i vår årskurs ett för att presentera serien för eleverna. Sen när deras nyfikenhet är väckt får de själva läsa de två följande böckerna, för att fortsätta utveckla sina lässtrategier. Dessutom erbjuder böckerna möjlighet till upptäckten av böckernas värld, och det är något vi gärna uppmuntrar hos oss. Böckerna om Dolly skulle passa perfekt i vår klass där alla nu nått en nivå att de förstår vad de läser. Vad kan väl vara mer spännande än att börja med att läsa om en detektiv? 😀

Ylva Lindholm:

Jag skulle ge mina böcker till klass 2b på Fröslundaskolan i Eskilstuna. De är ett gäng glada barn som precis har börjat upptäcka glädjen med böcker!

Josefin Pommer:

Om jag vann dessa fina böcker skulle jag överraska min son som precis börjat läsa. Han är mycket stolt och letar hela tiden efter nya spännande böcker. Han hade blivit överlycklig!

Kristina Dahlgren:

Dolly Detektiv, man blir glad och nyfiken när man ser bokens framsida! Det är många barn som läser och tycker det är kul i vår etta. Dessa böcker skulle vara inspirerande för barnens fortsatta läsning. Det verkar himla bra med bilder dom återberättande stöd.👍👍👍

Kristina:

Dolly Detektiv, man blir glad och nyfiken när man ser bokens framsida! Det är många barn som läser och tycker det är kul i vår etta. Dessa böcker skulle vara inspirerande för barnens fortsatta läsning. Det verkar himla bra med bilder som återberättande stöd.👍👍👍

Berit Svensson:

Spännande böcker. Verkar vara perfekta böcker för högläsning i en åk 1. Jag har många elever som inte har svenska som modersmål och här verkar finnas många ord och begrepp som man kan samtala och jobba kring.

Åsa Jönson:

Jag skulle gärna presentera dem för min underbara etta som älskar att läsa och skriva om sina lästa böcker.

Anonym:

Jag är lärare till 27 underbara ettor. Självklart skulle jag ge böckerna till klassen att läsa, diskutera och arbeta med! 😊👍

Helena Lindquist:

Dessa skulle jag dela ut till mina elever som flytt från sitt hemland och inte äger några böcker!

Helena Lindquist:

Dessa skulle jag dela ut till mina elever som flytt från sitt hemland och inte äger några böcker!

Maria Axtelius:

Min klass 2 skulle få väldig glädje av lite nya böcker till våra bokcirklar. Jag vill att de ska få en riktig läslust!

Birgitta Aronsson:

Skolbiblioteket ska få dem eftersom Kungsbacka kommun enbart känner till ordet sparbeting. Vi behöver verkligen lite fräscha böcker till skolans drygt 500 elever.

Kicki Ramshaw :

Jag skulle så gärna vilja ge mina underbara elever i klass 1 dessa böcker. Jag tror att böckerna skulle bli väldigt populära;)

Baggen:

Hejsan. Jag jobbar som lärare i åk 1-3.
Skulle gärna ha dem att läsa med barnen på jobbet. Många,många barn skulle få tillgång till dem såklart.

Petra:

om jag hade vunnit hade jag ställt böckerna framme vid tavlan i mitt klassrum så att alla eleverna kan ta del
av dem !

Karin:

Jag skulle ge dessa böcker till vår dotter på 8 år och dessutom låna dem av henne för att använda dem i undervisningen ;)

Kristina lindblad :

De här böckerna vill jag ha för att använda när vi har kompisläsning i min tvåa på Stoby skola.

Johanna:

Jag skulle först läsa de för mina tre barn som älskar att lyssna på böcker. Sedan skulle jag ta med de till jobbet så även mina elever får läsa eller höra böckerna.

Jessica :

Hoppas på fru fortuna...
Böckerna hade mina vetgiriga små elever fått ta del av. En stilla paus o bara få sätta sig o lyssna när någon läser är underskattat. Att få drömma sig bort en stund o få besöka fantasilöst. Där man kan göra allt som man inte kan här i verkligheten... 💖

Marie Libäck Arnoldsson :

jag skulle med glädje använda böckerna i min klass, åk 1 grön på Friskolan Vivamus! Fantastiskt duktiga och arbetssugna 7, ja snart 8 åringar som har förstått att läsning och läsförståelse är det viktigaste verktyget för livet! Härliga grupparbeten och bokprat skulle det bli!

Anna:

Det vore fantastiskt roligt att vinna dessa böcker för att kunna använda dem i min klass, där hälften är andraspråkselever som behöver stor språkstimulans! :)

Eva Larsson:

Min systerdotter är hästtokig och har precis fått läsflyt! Hennes mamma är allergisk mot hästar så att få ge henne en hästbok vore toppen för hon kan inte träffa riktiga hästar så ofta!

Josefin Alvåg:

Klassen består av 26 lässugna ettor. Skulle vara fantastiskt att överraska dem med några nya böcker!

Josefin Alvåg:

Klassen består av 26 lässugna ettor. Skulle vara fantastiskt att överraska dem med några nya böcker!

junitjej:

Mina elever i klass 1 skulle få läsa böckerna.

Jeannicke:

Jag har gjort i ordning en inspirationsbänk med böcker med olika svårighetsgrad och olika genrer i mitt klassrum. Böckerna skulle göra sig mycket bra i min 1-2:a. Alltid spännnade med nyheter!! :-)

Ylva Carlsson:

Roliga, spännande lättlästa böcker behövs i min klass
Vi läser högt i böcker i stora lass
De älskar att böcker få höra
Men oj så svårt när de själva måste göra
det jobbet det innebär att läsa
utan att rynka på sin näsa

Johanna E:

Jag skulle dels låta min dotter läsa dem, hon älskar hundar till sin mammas förtret ;) Sedan skulle jag (som med så många andra böcker) låta de följa med till skolan, så min klass kan ta del av dem!

Gita Hagenstam :

Jag skulle först låta min 8 åring läsa dem. Sen skulle jag ta med dem till jobbet och använda dem i min årskurs 1a.

Solveig Lidén:

Läslust skapas genom att jag läser högt, vi lyssnar och vi skrattar tillsammans och pratar om böckerna som vi läst. Med hjälp av "Läsfixarna" går vi på upptäcksfärd i texterna. Om turen är på min sida kommer böckerna att läsas högt i min etta och sedan hamnar de i skolans bibliotek och kan läsas av fler.

Agneta:

Fröken har en klass som ärjätteintresserad av att läsa..Det är en trea som vill bli så läskunniga som möjligt samtidigt vill de ha läsupplevelsen och njuter i fulla drag när fröken läser högt. Som tur är så läser hon varje dag till barnens stora förtjusning ! Klassen o fröken skulle bli överlyckliga om de kunde få detta bidrag 😊!

Linda Gustafsson:

Jag skulle ge paketet till någon av mina elever jag lästränar med i egenskap av specialpedagog.

Anna Andersson:

Hej! Om jag vinner så blir det först högläsningsböcker i min åk. 1. Sen får mina elever ta del av böckerna på egen hand. Hoppas :)

Hanna henriksen:

Älskar böcker! Dessa skulle garanterat passa min lässugna 7-åring, och sedan skulle nog mamma-fröken använda dem i skolan också.

Malin:

Barn behöver läsa mycket för att få läsförståelse!!📚📚📚 I vår klass arbetar vi med olika typer av texter. Dessa böcker skulle verkligen vara roligt att vinna o inspirerande att sätta sig i en ny bok. Efter vi har läst dem kan de gå till en annan klass!
😄😃😀

Lilian Rosen:

Jag skulle ha dem i skola för eleverna som går i 1:an älskar att läsa. De här böckerna
är perfekta!

Lisa:

Jag skulle ge böckerna till mina syskonbarn så den äldsta (8 år) kan läsa för den yngsta (4 år).

Jessica Frej:

Min bokslukande underbara klass skulle gärna vilja läsa dessa böcker. De är ett glatt gäng i 8 års åldern.

Cicki Falgén :

Jag skulle ge boken till min lässugna klass, de älskar böcker,
speciellt spännande deckare.
Boken skulle gå från elev till elev och när alla i vår klass läst den vandra vidare till de andra tvåorna.

Jessica S:

jag skulle använda dem i min åk 1. Mina elever älskar högläsning och vill ofta läsa boken tyst själva efteråt, så de flesta böcker vi läser högt cirkulerar runt i klassen :) de älskar mysterier och vi har ofta diskussioner kring det vi läst! sen skulle jag även låta min dotter som går i förskoleklass ta del av dem :) hon har precis upptäckt det här med att läsa :)

Jessica:

Om jag vinner kommer böckerna att finnas i mitt klassrum till förfogande för min lågstadieklass.

Iris:

Vad lyckliga mina elever i åk 2-3 här nere i Spanien skulle bli över att få läsa dessa böcker!

Cecilia Haraldsson :

Jag skulle ge böckerna till våra tre barn. 📚

Veronica Strandberg :

Alltid spännande med nya böcker! Har en bokslukande 8-åring och en nybörjarläsare till 7-åring som älskar böcker. Är även lärare så böckerna skulle verkligen komma till användning.
Så, mina barn skulle få läsa dem först och sedan mina elever 😃👍

Anne Djerf Berg:

Jag har precis tagit över en klass 2 som har en otrolig vilja att lära sig nya saker och hela tiden bli bättre. Problemet är bara att i det klassrummet de håller till så finns det INGET MATERIAL överhuvudtaget, förutom matte bok och läsebok. Och inga pengar finns det till klassen förrän nästa budget är lagt, och av erfarenheter så vet jag att det kommer ta tid! Undersökningar visar att svenska barn blir sämre och sämre i läsning/läsförståelse och jag har gett mig sjutton på att mina nya elever ska se till så att kunskapsnivån ökar!!!

Ann Hasslequist :

Jag skulle definitivt ge den till min underbara klass, de älskar att läsa böcker!

Linda:

Skulle ha dem med i mitt klassrum och låta eleverna arbeta med dem. Skulle vara finfint!

Lena Bengtsson:

Hade varit jättekul att få ha dessa böcker i mitt klassrum. Jag har en år 1 och de gillar att läsa. Böckerna ser väldigt fina ut.

Maria:

Jag skulle ge böckerna till mina söner. Då kan vi läsa dem och om de är så bra som jag tror så kan vi köpa in fler till skolbiblioteket. På så sätt får inte bara barn från en familj glädje av dem utan flera hundra barn :-D

Wivi:

Kände inte till dessa böcker tidigare, men det verkar vara något som våra elever skulle gilla. Jag har hand om biblioteket på vår skola och om jag skulle vinna böckerna skulle jag sätta böckerna i biblioteket så att alla kunde få tillgång till dem.

Åsa Boman:

Hej! Jag skulle presentera böckerna för min förskoleklass. De leker ofta detektiver på skolgården, så det blir roligt att kunna få ihop lek och läsning/läsförståelse.

Sara Jonasson:

Om vi vann dessa böcker skulle våra elever bli jätteglad och de skulle passa i vårt skolbibliotek.

Carina Nilsson:

Jag skulle mycket gärna viljan ge dessa böcker till min klass, och låta dem gå runt, så att så många som möjligt kan få glädje av dem.

Caroline Josefsson :

Jag skulle vilja vinna böckerna till klassen jag är lärare för. De älskar att läsa och favorit genren är deckare. Jag har en årskurs 1.

Ia Gradin:

Böckerna skulle självklart få en plats i vårt lilla skolbibliotek så att så många som möjligt får ta del av de nya böckerna.

Camilla:

Min skola, då vi har ett bibliotek på skolgården som vi bara får besöka 1 gång i månaden. Då är det bra om det finns extraböcker och alternativ, när möjligheter att låna ny bok inte finns om man läser ut sina böcker innan nästa besök.

Anonym:

Jag skulle ge böckerna till mina barn. Kul för oss föräldrar m nya böcker, som inte vi läst.

Pia Mårtensson:

Jag skulle ge böckerna till vårt skolbibliotek så att så många barn som möjligt kan läsa dessa böcker. Är så härligt när barnen hittar in i bokens underbara värld.

Maria :

Min son Felix älskar när vi läser för honom. Han älskar att lyssna och sen pratat om vad som hänt och varför.

Pernilla:

Åh, de där fina böckerna skulle jag vilja läsa för min son som snart fyller sex år och tycker att allt med spioner och detektiver är superspännande!!!

Marie Angel:

Skulle gärna vinna :-)
Böckerna skulle jag ge min brorsdotter för att kolla hur de "funkar" Sen (om de funkar) skulle jag köpt ett gäng till skolan ;-)

Veronica D:

Till mina elever då vi läser varje dag o nya böcker uppskattas massor.

Marit Nymo:

Åh, vilka fina böcker!!
Jag har barn som behöver lyssna på berättelser anpassade för små barn (3-4 år). Jag har barn som behöver utmaningar på högre nivå (11-12 år)
De är 25 underbara 8-9-åringar, jag är 1 som vill ge alla allt!.
Har jag inte turen med mig så blir detta ett önskemål från mig att köpa in under hösten.
Tack för tips!

Sofie:

jag skulle ge till mitt gudbarn eftersom hon och jag brukar ha läshärliga stunder tillsammans och vill ha något nytt att läsa. Håller tummarna med spänning.

Kerstin:

Om jag har tur och vinner böckerna kommer de att hamna o klassrummet så mina fina elever att få läsa dem.
Troligen blir det högläsning av en av böckerna.

Cina Winstedt:

Kul med nyheter! Tror att de skulle passa just de som inte självmant vill läsa så mycket väldigt bra bland mina små ettor. Dessa testar vi gärna! 😊

Maria:

Min yngste son fyller snart 7 och läser på allt han ser! Vilken lycka om han vinner!

Lotta:

Jag är lärare i en årskurs etta och jag älskar böcker. En av mina roligaste och viktigaste uppgifter är att lära barn läsa och inspirera till vidare läsning. Bra böcker är till stor hjälp! Vore fantastiskt att få presentera Dolly och hennes äventyr för dem! 🌟

Anni Thälund:

Skulle vilja vinna böckerna till min supergoa' klass ❤️ som tycker mycket om att läsa.

Caroline Östling:

Ser ut att vara härliga böcker. Jag skulle vilja ge böckerna till min skola. Där skulle mina ettor kunna läsa dem, de som knäck läskoden i f-klass, de som behöver en lättare bok i 2:an och 3:an. Ja, jag arbetar även i bibliotek😉, så alla skulle få tillgång till dem. Tack för er att ni är så generösa.

Gunilla Granberg:

I rollen som speciallärare ser jag som min uppgift att inspirera eleverna till läsning. Ett sätt är att regelbundet ha bokpresentationer i klasserna. Försöker därför hålla mig uppdaterad på barn- och ungdomsboksfronten. Skulle gärna ta del av dessa böcker för att sprida bland eleverna. Arbetar i en mångkulturell skola.

Ann-britt berntsson:

Så trevliga böcker! Det skulle vara perfekt att ha dessa i min klass 1b!

Anna-Lena Andersson :

Jag skulle använda böckerna i min klass. Som högläsning och del i undervisningen.

Sirkka:

Som rektor har jag ett ansvar mycket stort, att se till att ge förutsättningar för att läsningen skall gå som smort. Ibland innebär det att jag själv rent praktiskt vill inspirera, så att våra nyfikna läsare kan bli flera. Jag skulle därför bli mycket glad om jag vann för då skulle jag mig i skolans läsesoffa sätta och samla barnen runt omkring att sätta sig tillrätta. Sedan skulle jag läsa högt om hur Dolly får leta, efter spår både svåra och heta.

sirkka:

sorry att jag skrev två gånger, det var först andra gången jag såg texten om att ni måste läsa och godkänna kommentaren innan den syns ;)

Svar: Ingen fara :) Det är fixat!
Lady Thirty

Mia:

Skulle passa bra i min klass 1-2. Dessutom lånar säkert gärna min dotter dem 😊.

Carola Strömstedt:

Min dotter Anna som snart fyller 8 har upptäckt det underbara i att läsa själv. Hon skulle bli jätteglad för dessa böcker! Och jag också som får lyssna :-)

Elisabet Rylander Lundgren:

Jag arbetar i en helt underbar pr 1. De älskar högläsning och så positiva till allt vad böcker heter. De skulle ta emot dessa böcker med öppna armar. Då vi arbetat klart med dessa kan vi låna ut dem till våra kompisar på skolan. Min uppgift som lärare är ju att inspirera, entusiasmera och leda eleverna in i bokstävernas magi. Möjligheten att först arbeta tillsammans för att sedan själva kunna läsa böckerna själva är perfekt. Barnen skulle jubla om de fick veta att just vi vunnit😄😄😄. Vi håller tummarna✊✊✊!

Helena :

Min dotter som är sex år älskar den riktiga Dolly. Nu måste hon ta reda på om hon älskar böckerna lika mycket. Just därför förtjänar jag att vinna dem!

Anna dilot:

Tänk vilken härlig stund - att läsa om en deckarhund. Titta på bilderna, diskutera och fundera, då njuter jag ännu mera 😊, fröken år 1

Terese Berglund:

Jag skulle använda dem i min etta och koppla till veckans inslag i Lilla Aktuellt som handlar om läshundars betydelse för självförtroendet.

Fidan & Divine:

Fin blogg du har!
Klicka gärna in hos oss

Anonym:

Underbart att det kommer fler lättlästa böcker har en elev som läst allt vi har och behöver en ny utmaning, men utmaningen måste vara tillräckligt enkel för att hålla kvar intresset. Dessa böcker verkar passa perfekt så det skulle vara så kul att vinna.

Katherine Grahm:

Om jag skulle ha turen att vinna skulle jag ge böckerna till min skola/klass. En klass där läslusten brinner och vi behöver hela tiden nya spännande böcker!

olivia:

Jag skulle ge dem till mina kusiner eller till min bror

monika Splitgren:

Jag skulle ge mina 22st ettor denna bok att förlusta sig i. De är nyfikna på allt möjligt. Böckerna ser riktigt trevliga och roliga ut. Skulle passa jätte bra till mina elever som finns på Gotland.

Monica Sternelöv:

Mina underbara ettor som älskar spännande böcker skulle nog gilla att läsa de här böckerna

Mirjam Lindbäck:

Jobbar som 1-3 lärare och bara ÄLSKAR :) att
få dessa böcker att ha i min undervisning!!

Sara:

Jag skulle vilja vinna böckerna till min dotter. Hon är inte så gammal men älskar alla slags böcker, man kan sitta timvis med henne och läsa olika böcker för henne :)

Sandra Fredriksson:

Om jag vinner böckerna skulle jag vilja ge böckerna till min etta. Det är många barn med annat modersmål i min klass. Dessa fina böcker skulle passa perfekt till mina underbara elever.. Eleverna älskar när de får läsa en bra bok! Hoppas på vinst! 👍

Svar: Tävlingen är redan avslutad, välkommen att delta i andra tävlingar i framtiden :)
Lady Thirty

Kommentera inlägget här: