mammahjärtat gråter.

Den här veckan går Lilleman fem timmar per dag på förskolan för att komma in i det här med att hämta och lämna.
Fy vad tungt det är att lämna...han gråter i massor och ropar efter mig när jag går.
Jag vet att det är så för de flesta men det känns så jobbigt att se honom så där och mitt hjärta gråter när jag går därifrån.
 
När jag kommer tillbaka fem timmar senare så vill han inte gå hem, då vill han vara kvar och leka...
Han äter lunch (inte så mycket) och han sover middag så det känns bra och att fröknarna är så bra känns verkligen tryggt!
 
Så är läget med Lilleman och förskolan just nu. Håller tummarna att det blir bättre och bättre.
 
Berätta gärna hur det var med era små när de började på förskolan!

Lilleman i början av sommaren.
 
 
 
 
Kategori: lilleman Taggar: baby thirty, lilleman;
Maria:

Åh fy lider med dig men som du skriver så verkar han ändå ha det bra om han inte vill hem 😊 vi hade inga problem med att lämna Sixten i början det kom dock sen efter ett tag. Mycket gråt vid lämning och sen vägrade han gå hem. Är väl mycket som händer när man är kring två år så det kan nog vara rätt kämpigt att förstå allt. Sixten har precis börjat bli sådär lätt att lämna igen så nu håller vi tummarna för att det fortsätter och att er lilleman slipper gråten vid lämningen. Ett tips som funkade rätt bra för oss var att krama och pussa innan man gick in på förskolan för att sen där säga hejda supersnabbt. Väntade vi kvar för länge blev han ledsen. Lite tråkigt att bara lämna och gå men funkar det så funkar det.
Ska du börja jobba snart? Eller har ni god tid på er att få igång rutinerna?

Hoppas du har en bra dag!

Kramkram

Svar: Vi pussas och kramas innan vi kommit fram och sen blir det ett relativt snabbt hejdå... Han vinkar faktiskt fastän att han gråter :)
Jag börjar jobba i butiken på måndag, men det kommer ändå att bli en mjukstart för Lilleman och dagarna kommer inte att vara så långa under min första arbetsvecka.

Hoppas att ni också har en fin dag (snart ska jag hämta lillfisen :) )

kramkram
Lady Thirty

Ida:

Vet precis hur det känns och det är ju verkligen helt fruktansvärt. Vi hade det också så ett tag då sonen grät hysteriskt när vi gick och jag bölade på väg till jobbet (fast han var hur nöjd som helst hela dagen sen). Detta började även om när han bytte förskola nu för några veckor sen. Men det går över! Nu vinkar vår grabb glatt på mornarna och vill knappt gå hem :)

I vårt fall tror jag att han kände av vår osäkerhet så vi började prata överdrivet positivt om förskolan när vi var hemma, skulle dit osv och plötsligt en dag gav det med sig! :) Sen kan det ju komma bakslag också men då kanske man är mer beredd.

Hejja er, det kommer bli bra!

Hälsningar en trogen läsare som är sämst på att kommentera :)

Svar: Tack sötaste du för fina ord <3
Lady Thirty

kollijox:

uugh, den känslan, jag vet precis, tre gånger har jag varit med om det, så smärtsamt, men det går över.
Fast jag funderar ändå på om det verkligen är meningen att det skall var så. kram

Svar: Precis så känner jag...ska det vara så? Alla säger att det ska/kan vara så men det känns så märkligt att lämna ifrån sig sin ögonsten...
kram
Lady Thirty

Nina:

Superjobbigt när dom är ledsna såklart, men lovar att det går över!!

Hoppas ni har en mysig helg! Kramar

Svar: Ja det är jobbigt, men som du skriver "det går över" och det som känns bra är att fröknarna är så himla gulliga :)
Kramkram
Lady Thirty

Sara W:

Men så sorgligt, jag bävar för den dagen... Även fast man vet att dom har det bra på fsk måste det värka i hjärtat när man vinkar hejdå.

Svar: ja det är ju just det... Det känns så sorgligt att lämna honom, men sen får jag veta när jag kommer att han har haft det bra under dagen och det är himla skönt.
Kommer nog aldrig att vänja mig...
Lady Thirty

Kommentera inlägget här: