kladdkaka.

När jag är riktigt sugen på choklad så bakar jag en supergod kladdkaka signerad Marcus Aujalay. Jag har bakat den i flera år och det går nästan inte att misslyckas med den!
Tänkte att ni ska få receptet så att ni kan testa själva.
Mitt tips är att ha den inne ca 12 minuter och då blir den alldeles perfekt kladdig!
 
150g smält smör
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
2 st ägg
2 dl mjöl
ströbröd

1. Sätt ugnen på 175 grader varmluft. Om inte varmluft används, höj till 200 grader.

2. Smält smör och låt det svalna av. Blanda i kakao, vaniljsocker och socker. Tillsätt ett ägg i taget. Avsluta med mjölet.

3. Smöra och bröa en form, gärna med löstagbar kant. Häll i kladdkakssmeten.

4. Grädda din kladdkaka i nedre delen av ugnen i cirka 8-20 minuter beroende på hur kladdig kladdkaka du vill ha. Tiden kan variera mycket från ugn till ugn!

Hoppas att ni gillar den lika mycket som jag gör!
madelein - sexbarnsmamma:

Oj vilken osis, jag har alla ingredienser hemma :P

Svar: haha, toppen ju!
Lady Thirty

GeMina Arts:

Men gud så bra, jag som letat efter ett bra recept på kladdkaka!!! ;D

Svar: ja du måste testa och sen får du berätta vad du tyckte :)kram
Lady Thirty

Frknfalk:

Kladdkaka är sååå mums! Jag brukar bröa formen med kakao i stället för ströbröd, det tycker jag är godare :)

Svar: Spännande det måste jag testa!
Lady Thirty

Malin ~ Inredning och annat:

Guuud så gott! :)

GeMina Arts:

Det ska jag absolut göra! :)

Nina:

ÄLSKAR kladdkaka. Barnen också, som bakade en igår istället för lördagsgodis. Gammalt recept som jag gjort sen jag var liten, ung som ditt ; )

Kram!

Svar: Hittar man ett bra recept så håller man sig gärna till det :)
Lady Thirty

Kommentera inlägget här: