baby björn carrier we.


Nu har vi använt Baby Björn Carrier We ett bra tag och det är dags för lite utvärdering.
Som jag nämnt i tidigare inlägg så har vi en Baby Björn Miracle-sele sen tidigare som vi har varvat med.

·         Hur ofta använder du BabyBjörn WE bärsele?  Nästan varje dag!

·         Hur upplever du att det är att sätta på sig WE?   Tyckte att det var svårt i början, men nu är det lätt som en plätt - som att ta på sig en tröja.

·         Hur ofta har du provat att flytta runt vikten på kroppen (mellan axlar och höft)? I vilka situationer har du mest använt Bärsele WE?    Ja det har jag testat och jag använder bärselen We mest utomhus.

·         Hur lång tid i snitt bär du när du använder WE?  Det har varierat, men när lillasyster var lite lättare så kunde det vara under ganska långa stunder/promenader.

·         Vad tycker du om höftbältet och axelbanden på bärselen?   Jag tycker att höftbältet är toppen, det känns som ett rejält stöd för ryggen. Axelbanden är också bra och det är lätt att spänna fast barnet i selen.

·         Hur upplever du att ditt barn trivs i bärselen? Hon verkar trivas bra och jag tycker att selen känns ergonomisk för den lilla babykroppen. Hon somnar väldigt ofta i selen och jag märker att hon blir lugn när hon får sitta i den för då är hon ju nära mig!

·         Skulle du rekommendera bärsele WE till någon annan?  Ja det skulle jag om det är så att man letar efter en sele där man endast vill ha barnet vänt mot sig!

·     Vad tycker du generellt om bärselen? Jag gillar den, men skulle önska att den var en kombination mellan Miracle och We. Jag gillar höftbältet och hur lillasyster sitter i We, men om jag ska ta ur henne ur selen när hon sover så vaknar hon nästan alltid och det gör hon inte i Miracle-selen för där kan du ta loss allt. Kan vara så att One-selen är en bra kombo av dessa två. Jag var skeptisk i början men har blivit positivt överraskad över den här selen och jag gillar den väldigt mycket och jag tror att lilla Tiny gillar den också!

 

 

Lite info om bärselen We:

I We har du tre bärsätt;

1.       Högt upp, inåtvänd för det nyfödda barnet,

2.       Lite längre ner, inåtvänd för det lite äldre barnet,

3.       Ryggbärande.

Tanken med We är framförallt enkelthet.

Ena sidospännet är fastsytt istället för öppningsbart, för att ge än ännu tydligare bärsele.

Det finns bara en dragkedja för att ändra storleksläge från nyfödd till lite äldre barn.

I den här selen kan du bära barn från nyfödd (minst 3,5 kg) upp till ca 3 år (max 15 kg).

 

Ni hittar bärselen HÄR.

Malin:

Denna selen skulle jag vilja testa. Har två BB sen tidigare och älskar dem men saknat funktionen med att bära på ryggen. Kan man byta när barnet sitter i?

Svar: Jag har inte testat, men man ska kunna byta från magposition till ryggposition medan barnet sitter i
Lady Thirty

Kommentera inlägget här: