pannkaksmuffins

Ramlade över det här receptet av en slump vilket jag är glad att jag gjorde för det var verkligen enkelt och väldigt gott!
Pannkaksmuffins (12 stycken)

3 dl vetemjöl
0,5 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
4 dl mjölk
4 ägg
1 msk smör till formen
 
Sätt ugnen på 225 grader.
Smörj en muffinsplåt med smör.
Blanda samman vetemjöl, salt och vaniljsocker.
Vispa ner mjölken, lite i taget.
Vispa ner 3 av äggen och en äggula.
Spara en äggvita och vispa den separat och vänd ner i smeten.
Häll smeten i formen och grädda mitt i ugnen ca 15 minuter.
Servera med färska bär, sylt, glass, kvarg eller nåt annat smaskigt.
 
HÄR hittade jag receptet,
Kategori: bak, mat; Taggar: bakning, mat;
Maria T:

kul, jag såg oxå ett recept på pannkaksmuffins igår. Måste testa till helgen :)

Ha en bra dag!
Kramkram

Svar: Ja testa! Det var verkligen gott!
kramkram
Lady Thirty

Karin O:

Vilket smaskigt tips:)

Småstadsfrun:

Men hjälp så smart. Här hemma är pannkakor hårdvaluta så jag tackar för tipset!

Svar: Ja testa! Det är supersmidigt :) Jag är själv glad att jag ramlade över receptet!
Lady Thirty

Kommentera inlägget här: